Bejelentkezés

Eseménynaptár
Október 2016
H K Sz Cs P Sz V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
November 2016
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
December 2016
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Január 2017
H K Sz Cs P Sz V
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Február 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
Március 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Április 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Május 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Június 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Július 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Augusztus 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Szeptember 2017
H K Sz Cs P Sz V
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Október 2017
H K Sz Cs P Sz V
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Események


Társadalmi tér és közösségi tanulás

Társadalmi tér és közösségi tanulás Dátum: 2017.02.28.
Idő: 14:00

A Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) - Felnőttkori és közösségi tanulás Szakosztálya Társadalmi tér és közösségi tanulás, Mezővárosok és közösségi tanulás és Regionális kutatások és közösségi tanulás címen műhelymunka-sorozatot szervez 2017 február 28-án, április 4-én és május 25-én, debreceni és budapesti helyszíneken.

A kezdeményezés előzménye a Kozma Tamás által vezetett A tanuló régiók Magyarországon kutatás, amelynek keretében arra vállalkoztunk, hogy kutatási szempontból vizsgáljuk meg egy adott területi és társadalmi egység azon gazdasági, politikai és kulturális tényezőit, amelyek hozzájárulnak egy tanuló régió kialakulásához. Olyan térképet igyekeztünk előállítani, amely a kutató által elérhető “hivatalos” statisztikák (esetünkben a 2011-es népszámlálás) alapján, azt sokszorosan kiegészítve, értelmezve és átértelmezve azt mutatja meg, hogy a Magyarországon folyó tanulási tevékenységek alapján miként jellemezhetőek az ország egyes térségei. A tanuló régiót és a tanulási közösségeket részben statisztikai, részben pedig terepen végzett kutatás segítségével vizsgáltuk.

A kutatás eredményeit felhasználva folytatjuk a munkát. Azt vizsgáljuk, hogy milyen szerepe van, lehet a tanulásnak a hátrányok leküzdésében. Egyes térségekben mely területek tudnak hozzájárulni a fejlődéshez. A formális terep, akár közoktatás, felsőoktatás. A nem formális tanulási színterek, a különböző szakképzettséget nyújtó vagy általánosan képző képzések. Ezek akár munkahelyen, felnőttképzési intézményekben, de kulturális intézményekben is lehetnek. A kulturális tanulás, szélesen értelmezve, beleértve a zene, a média, a sport területét. A közösségi tanulás terepei (civil hálózatok, partnerségek, intézményi-civil együttműködések stb.). Vagy akár a tanulás szektorközi együttműködései révén különböző intézmények hálózatai.

Az esemény facebook oldala: https://www.facebook.com/events/802739996544664/?active_tab=about