Mi a siker kulcsa?

A Debreceni Egyetemen a 2021/22-es őszi félévben immár negyedik alkalommal került megrendezésre a „Karrieralapozó az üzleti szolgáltató szektorban” című értelmiségi modul, amely a Bölcsészettudományi Kar szervezésében, összegyetemi kurzusként bármely hallgató számára elérhető volt.

A kurzus iránt rendszerint hatalmas az érdeklődés: idén több mint 120 hallgató vette fel a tárgyat, mellyel összesen már 400 fölé emelkedett azon hallgatók száma, akik az elmúlt négy évben vettek részt az előadásokon. Ha hozzávesszük, hogy ezt a kurzust már angol, francia és holland nyelven is lehet hallgatni, akkor a szám 500 feletti.

A nagy érdeklődés valószínűleg azzal magyarázható, hogy az egyes órákat a Debreceni BSC Kerekasztal immár kilenc cégének munkatársai tartják: ők osztják meg személyes és gyakorlati tapasztalataikat a hallgatókkal olyan témákban, mint munkajog, üzleti és interkulturális kommunikáció vagy épp prezentációs technikák. Az előadások célja, hogy felkészítsék a hallgatókat a munka világára és a tudatos karrierépítésre. Ez a szféra azért is jelentős, mert több mint 4.700 embernek ad munkát csak Debrecenben és ezáltal a legnagyobb értelmiségi réteget foglalkoztató szektor a régióban.

A záróalkalmon három tapasztalt BSC vezető, ill. egy egyetemi oktató beszélgetett arról, hogyan készíti fel az egyetem a hallgatókat a munkahelyi kihívásokra, ill. milyen készségeket, milyen tudást kell elsajátítani ahhoz, hogy valaki sikeres legyen az üzleti szolgáltató szektorban.

A beszélgetésen részt vett Megyesi Szilveszter, üzletági igazgató (4IG), Podlovics Tibor a DevOps és felhő szolgáltatások terület vezetője (EPAM), Lakatos Gergely, ügyfélszolgálati regionális vezető (NI) és Dr. Grunda Marcell, a Germanisztikai Intézet adjunktusa, megbízott intézetigazgató helyettese. A beszélgetést Asztalos-Izer Boglárka, az ügyfélszolgálati központ koordinátora, asszisztense (NI) moderálta.

Az inspiráló és motiváló beszélgetésben szó volt pl. a hard és soft skill-ek közti különbségekről. A beszélgető partnerek egyet értettek abban, hogy a folyamatosan változó üzleti világban a soft skill-ek fontossága egyre inkább hangsúlyosabb. Ilyen készség vagy képesség például a kommunikációs készség, a csapatmunkában való együttműködés képessége, az asszertivitás vagy épp a rugalmasság, melyre – többek között a pandémiás időszak miatt is – az utóbbi időben különösen szükség volt.

A beszélgetésben szintén elhangzott, hogy a hallgatóknak egyre több lehetőségük van részt venniük olyan képzésen, kutatás-fejlesztési projektben, gyakornoki programban, amely az egyetem és a cégek közti együttműködésnek köszönhetően valósul meg. A beszélgető partnerek bátorították a hallgatókat, hogy legyenek nyitottak és merjenek élni ezekkel a lehetőségekkel.

 

A cikket írta: Dr. Grunda Marcell

Legutóbbi frissítés: 2022. 08. 01. 19:25