A hatalmas érdeklődésre való tekintettel a 2019/2020-as tanév őszi félévében is megrendezésre került a Debrecen BSC (Business Service Centers) Kerekasztal képzése, immár nemcsak magyar, hanem angol nyelven is. A kurzusokon részt vevő hallgatók első kézből kaphattak naprakész, gyakorlati tapasztalatokon alapuló, és a nemzetközi környezetben felhasználható tudást az üzleti szolgáltató szektor debreceni képviselőitől.
A Debrecen BSC Kerekasztalt alkotó hét, a város életében meghatározó szerepet játszó cég közös célja az idegen nyelveket jól beszélő, motivált, kreatív hallgatók támogatása. Az iparág élvonalába tartozó cégek gyakorlatban használt megoldásait a Kerekasztal közel ötven szakértő munkatársa formálta tudásanyaggá és adta elő az órákon. A félév során fontos szempont volt, hogy a hallgatók minél közelebb kerüljenek a valós üzleti életben felmerülő konkrét kihívásokhoz, ezáltal is segítve őket a munka világába való jövőbeni integrációban.
A kurzusok középpontjában az üzletág kulcskompetenciái álltak: a sikeres kommunikáció alapjai, a csapatmunka, a prezentációs és a vezetői készségek fejlesztése. A hallgatók ezen túlmenően megismerkedhettek a munkaerő-gazdálkodás és a munkajogi szabályozások releváns pontjaival, valamint a legújabb projektvezetési módszertanok gyakorlati alkalmazhatóságával, és a nemzetközi, multikulturális csapatokban történő munkavégzés kihívásaival is. Terítékre került továbbá a napjainkban elengedhetetlen technikai tudás, a vállalati eszközök és szoftverek ismerete. A kurzuson résztvevők saját maguk is kipróbálhatták a cégek által használt telekommunikációs technológiákat (pl. a virtuális- és távmunka végzést, és a telekonferenciát).
A magyar nyelvű előadáson közel száz fő, az angol nyelvű szemináriumon több mint húsz érdeklődő vett részt. A kis csoportos, idegennyelvi képzés lehetővé tette, hogy a hallgatók interaktív módon sajátíthassák el a tananyagot. A BSC szektorban is használt workshop, azaz „műhelymunka” jellegű óravezetés tevékeny részvételre, közös gondolkodásra és csapatmunkára ösztönző feladatokkal fejlesztette a résztvevők készségeit.
A kurzus kötetlen légkörben zárult, melyen több olyan pályakezdő munkatárs is részt vett, aki nemrég szerezte meg diplomáját. Amellett, hogy a munkatársak beszámoltak az állásinterjúk során szerzett élményeikről es tapasztalataikról, a hallgatók az óra során maguk is részt vehettek próbainterjúkon.
A két kurzus a Debrecen BSC Kerekasztal vállalatainak közreműködésével valósult meg: BT (British Telecommunications), DIEHL Aviation Hungary Kft., Flowserve Hungary Services Kft., National Instruments Hungary Kft., IT Services Hungary Kft., transcosmos Kft., és United Call Centers Kft.
A kurzusok az EFOP-3.4.3-16-2016-00021 azonosító számú projektben kerültek megrendezésre, melynek címe „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében”.