A Debrecen Business Service Centers Kerekasztal néven együttműködő 9 debreceni cég az elmúlt év sikerei után francia nyelven is elindítja üzleti karrieralapozó kurzusát.
Eddig többszáz BTK és GTK hallgató teljesítette az angol és magyar nyelvű üzleti alapozó kurzust a Debrecen BSC Kerekasztal szervezésében. A“Karrieralapozó az üzleti szolgáltató szektorban – Business Services Basics” kurzus sikerének titka, hogy naprakész tudást kapnak a hallgatók első kézből, a szektor szakértőitől.
Nem csak az üzleti szolgáltató szektort mutatja be a kurzus, de az itt használt üzleti és szakmai nyelvet is. Ebben a szektorban kulcsfontosságú a kommunikáció, és számos óra anyaga erre épül. A hallgatók megismerhetik, hogyan lehet sikeresen kapcsolatokat építeni nemzetközi környezetben, eltérő kultúrájú munkatársak és ügyfelek között.
A több mint 60 szakértő által lektorált törzsanyagot francia nyelven beszélő kollégák fordították le és ellenőrizték. Célja, hogy olyan kézzelfogható tudást adjon a hallgatók kezébe amellyel könnyen el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon. A tananyag frissességét jól jellemzi, hogy fontos szerepet kapott benne a távmunka, a virtuális munkavégzés és a home office során előnyös készségek és ismeretek átadása.
Az angol, magyar és az újonnan bevezetett francia kurzus minden óráját más vállalat szakértői tartják. Összesen kilenc debreceni multinacionális vállalatot ismerhetnek meg így a hallgatók: 4iG, BT, DT ITS, DIEHL Aviation, EPAM, Flowserve, NI, transcosmos, United Call Centers.
Ezek a vállalatok, bár sok tekintetben versenytársak, együtt segítik a diákokat, oktatási intézményeket, szülőket, és a helyi közösséget, hogy felhívják a figyelmet a munkaerőpiac változására, és a nemzetközi, digitális kompetenciák fontosságára. Kiemelten fontos a piaci szektor és az oktatás szoros együttműködése, hogy az iskolapadból kikerülve a hallgatók naprakész, jól hasznosítható tudással lépjenek a munkaerőpiacra.